A klíma nem megfelelő hűtési teljesítményének gyakori oka, hogy a természetes hűtőközeg megszűnik vagy nem elegendő mennyiségű. A gépjárművekbe szerelt klíma berendezés átlagosan évente 20%-ot veszít hűtő képességéből amelyet a rendszer újrafeltöltésével és rendszeres karbantartásával lehet orovosolni. A hagyományos R-123a típusu és az új típusú R-1234yf gázt egyaránt tudjuk tölteni.
Az új klímagáz az R-1234yf, GWP-értéke 4, ami 99,7%-kal kisebb, mint az eddig alkalmazott R-123a negatív környezeti hatása.
A HFO-t szabadalmaztató Honeywell és Dupont cégek állítják, az anyag biztonságos, „százszor nagyobb a valószínűsége, hogy valaki egy kinyíló légzsáktól haljon meg, mint ettől” – mondják. (Hazabeszélnek, de nincs alapunk kételkedni benne.) A Honeywell szerint mindössze egy olyan szeleppel kell ellátni az autókat, amely egy esetleges ütközés során azonnal elengedi a gáztöltetet.
Az R1234yf óriási előnye, hogy a meglévő klímarendszerekbe betölthető! A Honeywell és a Dupont által szabadalmaztatott HFO-1234yf nevű klíma hűtőközeg nagy előnye, hogy hőtechnikai tulajdonságaiban nem nagyon tér el az eddig használt R134a-tól: hasonló nyomásviszonyokkal működhet, nem kell más méretű hőcserélőket használni.
A klímatöltést a rendszer ellenőrzésével kezdjük. Működnek e a klímarendszer alkatrészei.
Megvizsgáljuk, hogy mekkora, vagy van e nyomás a rendszerben. A nyomás csak segítséget nyújt a vizsgálathoz, az nem derül ki, hogy mennyi hűtőközeg van a rendszerben.
A „csak töltsünk rá” ezért nálunk nem működik. A klímarendszer normális működéséhez a gyár által grammban előírt mennyiségre van szükség.
És a nyomás vizsgálat nem mutatja meg, hogy hány gramm hűtőközeg van a rendszerben, ezért az egész folyamatot végig kell csinálni.
A nyomás ellenőrzése után a klímarendszerből lefejtjük a maradék hűtőközeget (amennyiben van benne)
Majd nyomáspróbát végzünk.
Ha a nyomáspróba alatt esik a nyomás, akkor szivárog a rendszer, nem érdemes feltölteni, mert elszökik a „klímagáz”.
Ha a nyomáspróba nem sikerül, szivárgás keresést kell végezni az autón. Lejjebb olvashat róla.
Ha az autóklíma rendszer tartja a nyomást, akkor vakumóljuk a klímát.
Ha a vákuum teszttel végeztünk, visszatöltjük a klíma olajat, amit a lefejtésnél kiszívott a rendszer. Majd UV adalékkal töltjük fel.
Ezután a gyár által grammban megadott mennyiséggel töltjük fel a klímarendszert.
Majd ellenőrizzük a nyomásokat, és a befúvott hőmérsékletet.
Név
Nagy Miklós E.V.
Műhely
4031 Debrecen, Gyár u. 1
(Szoboszlai út 9.)
Telefon
+36/70 318-8436
Elérhető
H-P: 08:00-17:00
Email
toltoallomas@gmail.com